INFO

Nedenfor findes diverse informationer som kan være relevant for ejerforeningens medlemmer.

Seawest (centret)

Ledelsen i Seawest Centret har inviteret bestyrelsesformændene for ejerforeningerne i Seawest til ca. 3 årlige dialogmøder, hvor ledelsen i Seawest vil orientere om aktuelle emner, som udlejning, nye tiltag osv.. Endvidere vil der være mulighed for at debatere forskellige emner/spørgsmål som husejerne måtte have. Såfremt du har forslag til spørgsmål/emner som bestyrelsesformanden kan medtage til møderne med ledelsen i Seawest er du meget velkommen til at skrive i "gæste-bogen" nedenfor.
 
 
Skriv besked...
Brent
18/01-2024
Hi I wanted to reach out and let you know about our new dog harness. It's really easy to put on and take off - in just 2 seconds - and it's personalized for each dog. Plus, we offer a lifetime warranty so you can be sure your pet is always safe and stylish. We've had a lot of success with it so far and I think your dog would love it. Get yours today with 50% OFF: https://caredogbest.com FREE Shipping - TODAY ONLY! Regards, Brent
Peter Nowack
14/03-2023
Referat fra dialogmødet mellem de 3 afdelinger og Seawest afholdt den 7. marts 2023. Måske lidt svært at forstå, når man ikke har været til stede, men spørg endelig på generalforsamlingen den 25. marts. • Tilbageblik på belægningsprocent pr. hustype, ADR, NPS på huse • Bliver snakket fordele /ulemper ved frit valg af udlejer- overordnet en positiv holdning til det, da det kræver også at Seawest gør sig mere umage. • Største ”hæmsko” er boliger, de er generelt slidte • I forhold til vedligehold, kunne det være en ide at have husejerne med. På en eller anden måde skal ejerne inviteres med i dialog omkring huskontrols- rapporterne. Jan finder en god måde at gøre dette på til næste omgang. • Mange husejere kommer slet ikke i husene- så det er ligeså meget dem vi skal forsøge at fange, for at sikre at alle hele vej rundt, får vedligeholdt deres hus. • Trække lister NPS på specifikke huse • Rengøring er stadig et stort fokus. Hvorfor går de 2 & 2? Mængden af husene afhænger af om de er 1 eller2 typisk. Vi er ikke i mål med rengøringen endnu, men vores generelle tilbagemeldinger er at det går den rigtig vej – vi er fortsat rigtig OBS på rengøring. • Kan man have for mange udlejningsdage? Det har den juridiske afdeling styr på • Hvad sker der for de virkelige billige udlejninger? Der burde være en mindste pris ejerne skal have. Beregningerne bør ses som en del af helheden over hele året, hellere lidt billigere dage end tomme huse. • Dyner og puder; Hvor meget fylder det? Skulle man have låst dyner og puder inde til ejerne? Kom gerne med inputs. Marianne er meget OBS på at dem med husnummer på, kommer ned i korrekt hus når de er blevet vasket. • Elpriserne er faldet. Prissætningen er sat centralt. Den 20/2 tog vi 5,51 kr. som er i den høje ende. Der bliver kigget på elpriser/aftaler. Kender ikke prisen på Q2 endnu. • Service aftale; Opfyldning halter. Status på dette? Er i gang med at få oprette en inventarliste så det passer med det vi reelt kan få hjem- denne sættes ud i husene så snart den er klar. Rengøring har været i gang med at kigge alle huse igennem, men er ikke helt med endnu, det er noget de gør når de har tid til det. Vi har brugt lang tid på at sikre, at de produkter der kommer ned i husene nu, er det vi reelt kan blive ved med at bestille hjem, så der ikke igen er en masse forskellige service. • Huseftersyn – mangler ca. 25 huse i afd. B. Generelt godt tilfreds med at det bliver gjort + tilbagemeldingerne på det. Forsøger at få fat på dem der ikke gør noget ved det. Skal ikke gøres når der er gæster i husene • Gennemgå husene med smøring af låse og håndtag. De er i fuld gang. Har ikke været i husene hvis der har været gæster • Afd. A. Der må rekvireres en tømmer til 1000 kr. • Aflyst hollandstur; Det var ikke hvad der var forventet – Skuffet over det var for dyrt og lange busture. Forslag om at lave en weekend tur hvor ejerne bliver fordelt på forskellige parker i stedet for, for at få et større billede og bredere inspiration. • Fusionen har aldrig været tættere på. Ejerportalen bliver hurtigere opdateret (3 gange i ugen) • Kørsel i området; Når vejret tillader det, er det tid til så græs/rette stier. Medarbejderne er blevet gjort opmærksomt på nul tolerance. Pæle bliver rykket op. Christiania cykel som forslag • Formidlingsaftale; husejerne ønsker at være med ind over næste formidlingsaftale. Dialog omkring det, dog vil der typisk ikke laves en ny aftale hvert år. Evt. have en dialog om det en gang i året, for at sikre at alle er med på hvad den betyder. • Privat udlejning må laves aftale 1 år • Erhvervsudlejning op til 5 år • VIP-privilegier; Har været lovet i flere år, at der kommer ekstra til. Forsøger at gøre dem så attraktive som muligt. Rengøring • God dialog om hvordan vi kommer videre og i mål • Nogle ting tager tid… Vi har ingen interesse i at modarbejde, tværtimod vi ønsker kun at blive bedre. • Nytårsaften; Spærrer man huset for at undgå fest i huset? Evt. vende det på jeres generalforsamling • Varmepumpe? Ikke hvis de larmer, Nej Tak Ny dato 16/5-23 kl. 17:30 – 20:30
Jonna Sønderup
03/12-2022
Vi vil gerne deltage i næste generalforsamling i marts 2023 og vil sætte pris på at få en dato, så vi også kan reservere vore hus inden deadline i december 2022. Vi ønsker jer alle en glædelig Jul og et godt Nytår
Peter Nowack
29/11-2022
Julen 2022 Tiden går og vi nærmer os julen 2022, her kommer en lille status på, hvordan jeg har oplevet tiden fra 1. februar. Jeg havde glædet mig helt vildt meget til at starte som teknisk chef her på Seawest, og den samme glæde har jeg stadig hver morgen jeg møder. Den glæder kommer jo ikke af sig selv, det er både jer husejere, de tre grundejerforenings bestyrelser, min ledelse og kollegaer der gør det, sammen med den gode dialog og vores fælles mål. Jeg er meget opmærksom på, at jeg har været mere i dialog med nogen husejere, end med andre. Jeg oplever, at I alle har taget godt imod mig, og den gensidige tillid og respekt vi har overfor hinanden – TAK for det. Vi har haft en del udfordringer i badelandets teknik og ventilation, i det sidste halve år er der brugt rigtig mange timer og penge for at optimere på dette område, og vi forsætter med at indhente det forsømte. Mine teknikere og jeg vil løbe stærkt for at nå målet, det må I ikke være i tvivl om, også selvom det umiddelbart ikke kan ses. Vi har her i sommer fået nye bowlingbaner. Husene på centeret bliver bedre og bedre, og det skal der virkelig lyde en stor tak for fra hele Seawest. Vores fokusområde i år har været at skifte de stanglåse, som var begyndt at ruste eller var slidt, og det var der ca. 30 der benyttede sig af, og de har truffet et godt valg, da en stanglås, der går i baglås kan blive en bekostelig affære. Næste års fokusområde forventes at blive: Vi skal have optimeret alt under jorden (i kælderen under badelandet). Mange af husene nærmer sig 16 år, og derfor kan tiden være inde til at holde ekstra øje med varmtvandsbeholderne. Jeg vil gerne opfordre jer til, at når I næste gang besøger jeres hus, kikker efter om der er fugt, rust omkring på/ved rør eller på selve jeres varmtvandsbeholder. Og så er vores fokus ALTID på rotter og mosegrise. Det sidste nye er, at vi bygger redekasser til rovfugle, som gerne skulle hjælpe med at fange uindbudte rotter, mus og mosegrise. Og husk at når I får andet IT udstyr ( Stofa / Flexkontrol ) at det altid kræver FAST IP adresse vigtigt Sluttelig vil jeg ønske jer alle en rigtig God Jul og Godt nytår og TAK for samarbejdet i 2022. Jeg ser meget frem til et ny år sammen med jer. De bedste julehilsner fra teknisk afdeling på Seawest i Nr. Nebel Jan Lydicksen
Jonna Sønderup
25/11-2022
Er der aftalt en dato for generalforsamlingen marts 2023?
Peter Nowack
25/02-2022
Hermed referatet fra dialogmødet med ledelsen i Seawest den 10. februar 2022, hvor Karsten og jeg deltog sammen med repræsentanter fra Afdeling B og C. • Den ”nye” organisation i Seawest Organisationen på Seawest er ved at være på plads og vi er klar til sæsonen. Alle afdelinger har en leder og vi har startet Serviceclass’22 op, som man blandt andet har kunne læse om i JV. Serviceclass’22 er en intern uddannelse til vores unge medarbejdere mellem 14 og 18 år. Der har været en rigtig god tilslutning og mange gode ansøgere. • Introduktion til Jan Lydicksen – Teknisk Chef Jan Lydicksen er startet som Teknisk Chef og han kommer med en lang erfaring fra feriebranchen, fra blandt andet Novasol og Ho Ferie og Aktivitetscenter, derudover har han hos Varde Fritidscenter. Tag godt i mod ham, når I møder ham på parken. • Gæsteoplevelser og NPS Vi har stor fokus på gæsteoplevelser og gør rigtig meget ud af at forstå og optimere alle de steder hvor vi kan skabe endnu bedre oplevelser for gæster. Vi kan allerede nu ser nogle positive tendenser i forhold til 2021 og vi er sikre på at det er den rigtige vej at gå, således at Seawest bliver et attraktivt sted at holde ferie og være ejer. • Status på udlejning Den generelle udlejning ser rigtig fin ud og blandt andet uge 7 blev realiseret med en udlejningsprocent tæt på 100 for hele ugen. Vi oplevere rigtig mange gode weekender og god belægning. • Landals tilbud på indretning/møblering Der er behov for mere information til bestyrelserne, således de har en bedre indsigt i både finansiering, tilbud og muligheder. Lars Y. fra Landal undersøger mulighederne for introduktion og vender tilbage med en plan. • Legeplads/redskaber mellem Fiskehusene og ny udstykning Der er ikke noget nyt eller planer om legeplads/redskaber, men vi afventer udviklingen. • Status på fusionen mellem Landal GreenParks og Roompot Fusionen forløber planmæssigt og vi forventer en endelig godkendelse i løbet af 2. kvartal 2022. • Evaluering vinterforanstaltninger Vinterforanstaltninger har ikke været helt efter planen og udførslen har været noget under det der var forventet. Max Hansen Landal har taget dialogen med leverandøren og forventninger er afstemt. Vi afventer næste snevejr og evaluere igen. • Landal kørsel i områderne – stier/veje Der er udfordringer med hjulspor omkring husene, som er tydelige og dybe. Max Hansen, Landal tager en snak med de afdelinger som har kørsel mellem husene og indskærper retningslinjer og implementere eventuelle forbedringer. • Opfyldning i huse / manglende varer Der er sat gang i opfyldningen og Seawest ønsker at implementere en større struktur, som er igangsat. • Projekt ”Sauna” Der er PT ingen afklaring på mulighederne, men det vil blive undersøgt i den kommende periode. • Varme i huse ved ankomst / varme i huse ved ”dvale” Seawest er opmærksomme på at der skal være varme i huset, når ejere ankommer og laver indtil videre et manuelt tjek. • Grill udfordringer i området Seawest tager en tur rundt i parken for at indsamle de efterladte grill. Det forventes afsluttet i løbet af uge 10. • Hvad kan digerne bruges til.. Skal løbende undersøges hvad der er af muligheder. • Næste dialogmøde 17. maj kl. 17.00 på Seawest.
Peter Nowack
10/08-2021
Referat fra møde i formidlingsudvalg SeaWest d. 29. juni 2021 Til mødet havde Landal fremsendt følgende oplæg til formidlingsaftale for 2022: 1. Mellem Landal GreenParks og hver af de 3 ejerforeninger laves en aftale gældende for 5 år hvor Landal har eksklusivitet på formidling. Mellem Landal og de individuelle husejere vil formidlingsaftalen stadig løbe i 1 år ad gangen. 2. Såfremt en aftale nævnt i pkt. 1 bliver indgået kan Landal honorere dette i form af en forhøjelse af afregningsprocenten med 2,1% således at ny afregningsprocent udgør 47%. Baggrunden for dette forslag er at Landal får mere kapacitet – specielt i højsæsoner – som kan understøtte en højere udbetalingsprocent for alle ejere. 3. Opgørelser over afregning til ejer ændres fra månedsvis til kvartalsvis, dog med månedlig aconto betaling og 1 årlig slutopgørelse . Ejerforeningerne ser det ikke som en realistisk mulighed med en længerevarende aftale med Landal som eneste formidler. Der ønskes frihed til at vælge blandt forskellige udbydere på markedet. Landal gjorde opmærksom på at andre udbydere ikke bidrager til udviklingen og vedligeholdelse af parken og at en stor spredning på forskellige udbydere kan forringe fremtidigt investerings- og vedligeholdelsesniveau på parken. Som alternativ til en længere aftale foreslog Landal en model hvor antal huse i formidling kunne være afgørende for afregningsprocenten. Hvis Landal f.eks. pr. 01.09.21 har 240 huse i formidling kan det gives et løft i afregningsprocent. Hvis Landal pr. 01.09.22 har 250 huse i formidling kan det give yderligere et løft i afregningsprocent . Ovennævnte alternative model blev modtaget med en vis skepsis og der blev udtrykt at mange ejere ikke ser det som en fælles opgave. Fra ejerforeningerne var der et stort ønske om udvidet fleksibilitet i forhold til at disponere over eget hus. Landal udtrykte bekymring over en stigende tendens til privat udlejning som underminerer forretningsgrundlaget generelt og at yderligere fleksibilitet kan understøtte denne tendens. Flest mulige ejere med formidlingsaftale vil reducere den private udlejning da dette jf. formidlingsaftalen ikke er tilladt. En gennemgang af ejerspærringer de sidste 3 år viser endvidere at ejere – samlet set – ikke udnytter de nuværende muligheder for at disponere over huset. Arbejdsgangen i forbindelse med at booke sit hus kan forbedres, og Landal forventer at en ny ejerportal kan medvirke til en smidigere proces. Fra ejerforeningerne var der et stort ønske om at indføre mindstepriser da en del ejere oplever at visse bookinger har så lille afregning at det ikke er besværet/sliddet værd. Landal mener at den gennemsnitlige dagspris skal ses over hele året. Fra 2017 har der været en gennemsnitlig dagspris på kr. 874,- med lidt nedgang i 2018 til niveau i 2020 og år til dato viser en markant højere dagspris, pt. på kr. 1.154,-. Det er primært salg via eksterne partnere som i kampagneperioder giver lavere pris, men denne omsætning er vigtig da samme partnere i højsæson ofte genererer højeste pris. Samtidig er det vigtigt med gæster hele året da disse genererer omsætning på parken til fælles bedste. Antallet af ”kampagnebookinger” fylder ikke meget i den samlede omsætning (7-10%) men de er vigtige for parkens helårsstatus. Fra ejerforeningernes side var der ønske om højere afregning for ophold med kæledyr. Landal kan ikke imødekomme dette ønske da en forhøjelse i så fald skal lægges på gæstens pris. I 2018 blev der endvidere indført betaling også for husejeres ophold med husdyr. Når omkostninger til ekstra rengøring ved disse ophold er fratrukket får ejer og Landal samme afregning . En endelig aftale blev ikke indgået på mødet og begge parter orienterer derfor respektive bagland/organisation før endelig konklusion kan træffes . Efter mødet – interne drøftelser hos Landal: Landal ønsker stadig at finde løsninger som kan bringe værdi for både Landal og husejere. Større kapacitet kan være en væsentlig del af en løsning hvor begge parter involverer sig. Vi vil også gøre opmærksom på de privilegier som allerede nu, og uafhængigt af formidlingsaftalen, signalerer at Landal sætter pris på loyaliteten. I den daglige drift er der endvidere adgang til tekniktimer og rabat på rengøring som gør det attraktivt med en aftale med Landal. Fremadrettet vil Landal arbejde for flere af disse tiltag som alle har tilfælles at anerkende loyalitet overfor samarbejdet. I forhold til fleksibilitet har en kulegravning af bookingmønsteret for ejerspærringer vist, at 14-dages reglen kan udvides til 4 uger uden kommercielle konsekvenser for Landal. Ejer kan således være sikker på sin spærring ca. en måned i forvejen fremover. Fra Landal’s side foreslåes det derfor: • Der bliver fremover mulighed for ejerspærring 4 uger i forvejen. Øvrige betingelser for eget brug vil fortsat være gældende. • At der med den enkelte husejer aftales længerevarende aftaler som kan løfte afregningsprocenten for husejeren og kapaciteten for Landal. • At Landal fortsat udvikler og tilbyder fordele til husejere med formidlingsaftale i forlængelse af de allerede eksisterende: o 15% rabat på mad i brasseri/restaurant på SeaWest, Søhøjlandet og Rønbjerg o Fri adgang til badeland på de fleste Landal parker o Fri adgang til sportsfaciliteter på alle Landal Parker og rabat på ketcherleje o Gratis adgang til aktiviteter på aktivitetsprogrammet på SeaWest o Rabat på bowling på SeaWest og Rønbjerg o Rabat på rengøring og linnedpakker ved ejerbookinger o 25% rabat på egne ophold på Landal parker i Danmark o Årlig inspirationstur (når ikke der er pandemier o.l.) o Adgang til tekniktimer/lettere vedligeholdelsesopgaver med besparelse o 10% kommission på ejerskabte formidlinger
Peter Nowack
24/05-2021
Dejligt at se en hel del mennesker i Seawest igen. Både badelandet og aktivitetshallen blev flittigt besøgt. Mon ikke også Landal øger annonceringen snart? Det har været en dejlig pinse her, og vejrmæssigt var det rigtig dejligt i går, pinsedag.
Freddy Kristensen
23/05-2021
Jeg synes ikke Landal har gjort meget, for ar gøre opmærksom på, at alt er åbent igen, de burde have været mere fremme på medierne, foran gøre opmærksom på sig selv,
Freddy Kristensen 150 b
06/05-2021
Hvorfor åbner i ikke Badeland før d 21?. Har lige læst at badeland i Jesperhus ferie park må åbne idag.
[ 1-10 ] 11-20 21-30 >>

Leverandørtilbud

Nedenfor kan ses forskellige leverandørtilbud som bestyrelsen har vuderet kan være relevant for ejerforeningens medlemmer. Aftaleindgåelse og spørgsmål bedes rettes til de respektive leverandører og ikke til bestyrelsen.
 
Indvendig maling af skipperhuse: