"Over hækken"

Skriv her spørgsmål, debatoplæg mv. som du vil snakke med de øvrige medlemmer om.
Skriv besked...
Karsten Clemmensen
24/04-2015
Gad vide hvor årsraport 14, samt buget 2015 bliver af. det er snart 2 måneder siden der blev afholdt generalforsamling.
Karen Iversen
07/10-2014
Jeg har lige været ved at kikke på ejerafregningerne efter at have læst indslag fra Alis og Jens Mogensen, jeg kan simpelthen ikke få det til at passe med de priser vi har fået oplyst for 2014. Eks. 07.07 til 12.07 = 5 grønne døgn. Er der nogen der kan hjælpe mig med en forklaring, jeg vil ikke skrive udretningen her, da det jo er en åben side. Hilsen Karen Mail kjiversen@live.dk
Jørgen Haahr Holm
26/09-2014
120 flygtninge måtte forlade feriecenter Af Morten Nielsen , Mni@Jv.Dk | 26. sep. 2014 KL. 10:45 | inShare Varde Det var ikke muligt at forlænge aftalen om, at feriecenter husede flygtninge. Det skyldes debatten om at blande flygtninge og feriegæster NØRRE NEBEL: De kunne ikke blive. De 120 flygtninge, der for et par uger siden blev indkvarteret i feriecentret Dayz Seawest Nymindegab ved Nørre Nebel, var fredag formiddag på vej væk fra de privatejede feriehuse. - Vi har fundet et sted på Sjælland til dem, siger Solveig Vestergaard, der er regionsleder Røde Kors' asylcenter Midtjylland med base i Jelling. Aftalen med ferieentret løb til netop fredag, men det har været forsøgt at forlænge den. Men det har ikke kunnet lade sig gøre. - Det er på grund af debatten,siger aktivitetschef Bettina Johannesen fra Dayz Seawest Nymindegab, om at det ikke har været muligt at forlænge. Hun henviser til, at det nogle af husejerne i feriecentret ikke har været tilfredse - Skal vi gøre det igen, så bør vi infomere mere. Det har vi lært af forløbet, siger Bettina Johannesen. God oplevelse Men det på det personlige plan har det været en god oplevelse for Bettina Johannesen, at flygtningene blev indkvarteret i to uger. - Mange har da også været henne og sige farvel, siger hun. På forhånd lød aftalen på 14 dage, men blandt andre en sommerhusejer og grundejerforeningen stillede sig offentligt kritisk over for at huse flygtninge på et feriecenter. Det samme gjorde forretningsdrivende i Nørre Nebel. - Jeg vil dog sige, at der har været et rigtig godt forløb med Seawest, siger Solveig Vestergaard fra Røde Kors, der dog beklager, at flygtningene skal tage så meget rundt i landet.
Freddy Kristensen
20/09-2014
Synes da også nok han har et forklarings, problem.hvis det er det han mener.
Alis og Jens Mogensen
20/09-2014
Tak til Jonna Kock , vi er helt enige i dine synspunkter. Vi er dog noget forundret over Søren Sandbjerg udtalelse til dig ang. udlejning af vores huse. Vi havde den opfattelse at det var bedst for Seawest at udleje gennem dem. Det er åbenbart deres politik/holdning at hvis vi har spørgsmål eller lign. kan vi bare leje ud gennem et andet bureau. Vi havde en udlejning først i skoleferien på 5 dage hvor vi fik udbetalt 1258kr. Da vi syntes det var et meget lille beløb for 5 dage i juni/juli forespurgte vi om det var muligt at blive fri for så billig udlejning. Men nej hvis vi var utilfredse med Seawest priser måtte vi tage et andet udlejningsbureau. Venlig hilsen Alis og Jens Mogensen 150F
Jonna Koch