"Over hækken"

Skriv her spørgsmål, debatoplæg mv. som du vil snakke med de øvrige medlemmer om.
Skriv besked...
Hans og Bente
06/08-2020
Hej Peter Nowack. Vi forstår ikke din kommentar mht at det ikke kan sendes i udbud. Med så stor en udskiftning hvert år, så kan det sagtens sendes i udbud.
Peter Nowack
03/08-2020
Skaderne på vores huse skyldes svampeangreb, og konklusionen fra vore eksperter er bl.a.: "Der er ikke indbygget udluftning af facade ved over- og underside af vinduer. Dette forringer udluftning bag facade-beklædning." Skaderne på facadebeklædningen er repareret ved opdagelse og er udført efter timebetaling. Et sådant arbejde kan ikke sendes i udbud.
Hans og Bente
03/08-2020
Vi er helt enige med Bitten og Michael. Ønsker dog at tilføje, at når man får udført arbejde for kr. 563.000,00 over to år, så kan det undre os at opgaven ikke er sendt i udbud. Vedr. beklædning, så kan vi nævne at vi ejer et sommerhus, hvor der overhovedet ingen problemer er med træbeklædningen. Bliver der måske brugt forkert type maling?
Peter Nowack
02/08-2020
Hej Bitten og Michael I peger på meget relevante problemstillinger, som vi også har været omkring i bestyrelsen. Vi har i samarbejde med Afdeling C, som også har Skipperhuse fået foretaget en ekspertgennemgang af husene. Og der er tale om konstruktionsfejl, men desværre er det ikke muligt at komme efter byggefirmaet. Vi har stor tiltro til vores tømrerfirma. Generalforsamlingen skal vælge mellem to løsninger, som begge er dyre. Enten skal vi fortsætte med dyr vedligeholdelse og maling eller udskifte den udvendige beklædning af husene. Vi er ved at få udarbejdet nøjere beregninger og forskellige tilbud, som vil blive forelagt senest på generalforsamlingen, men forhåbentlig før. Venlig hilsen Peter Nowack formand Afdeling A Seawest
Bitten & Michael Friis Nissen
02/08-2020
Til bestyrelsen for Sea West delområde A Tak for indkaldelsen til ordinær generalforsamling d. 19/9-20. I forbindelse med bestyrelsens forslag vedhæftet indkaldelsen, så har vi et par uddybende spørgsmål/kommentarer til forslaget, som vi ønsker belyst inden selve generalforsamlingen – opslag om spørgsmål/kommentarer er tillige delt på områdets hjemmeside til information til øvrige ejere. I begrundelse til udskiftning nævnes der, at tømreren udfører reparationer på de samme huse år efter år – hvilke reparationer er der tale om og / eller er der tale om dårligt udført håndværk fra tømrerfirmaet, idet det der på samme hus der udføres reparationer på hhv. 363 tDKK og efterfølgende år for ca. 200 tDKK? Idet der åbenlyst fremgår mange reparationer på samme huse til betydelige summer år efter år, så kunne det måske være en ide, at involvere en byggesagkyndig til gennemgang af husene. Reparationerne kunne måske henføres til byggefasen, hvorfor et krav måske burde rettes i denne retning i stedet for, at vi skal bekoste betydelige reparationer år efter år? Mht. valg af materiale af bestyrelsens fremlagte forslag, så er det vores mening, at man skal være yderst forsigtigt mht. materialevalg, da plank (uanset hvilket produkt) vil falme med tiden – dette vil dermed give en ujævn fremtoning og samtidig vil vi ikke kunne vedligeholde med maling af overfladerne, for at kunne leve op til vedtægter og plan for området. I værste fald vil dette kunne betyde, at planken skal udskiftes igen indenfor 5-10 år pga. farverne ikke lever op til vedtægter og planer fra Varde Kommune. Vi må som ejere gå ud fra, at et projekt af dette omfang vil blive sendt i udbud hos flere tømrerfirmaer, således at vi kan få et mere nuanceret overblik over det overslag bestyrelsen har modtaget fra nuværende tømrerfirma – og samtidig får flere produkter fremvist, hvordan disse arter sig over tid – 5-10-20 år frem i tiden. Rent økonomisk kommer forslaget om udskiftning og dermed forhøjelse af grunderforeningsbeløbet til det dobbelte de kommende 4-5 år på det værst tænkelige tidspunkt. Ikke alene har vi haft 4 måneder i 2020 uden belægning af husene og i samme periode vil Lalandia i Søndervig komme i drift. Ingen kender endnu effekten af, at Lalandia kommer i drift, men alt andet lige, så vil det med tiden få en økonomisk effekt og for at kunne holde merudgiften neutral, så vil Landal skulle udleje vores huse for ca. 20 tDKK mere om året, for at vi ikke rammes af den dobbelte grundejerforeningsbeløb. Dette er absolut ikke hensigtsmæssigt. Derudover kunne det være interessant, at høre om de øvrige delområder i Sea West oplever samme problemstillinger, som vi står overfor i forbindelse med reparationer og i givet fald om de står overfor samme beslutning om udskiftning til plank. Vi indstiller til, at bestyrelsen undersøger nærmere i forhold til produktvalg (og hvordan dette arter sig over tid) samt økonomi bag forslaget inden, der træffes afgørelse om dette skal udføres eller ej. Med venlig hilsen Bitten & Michael Friis Nissen Hus 142B
Jeanette og Kim Mejbom
30/07-2020
Hvor mange firmaer vil man indhente tilbud fra til arbejdet med udskiftning af beklædningen på husene?
Peter Nowack
01/07-2020
Vores tømrerfirma har isat ventiler i alle de huse, hvor de gennem Seawest har kunnet skaffe sig adgang. Desværre har dette ikke kunnet lade sig gøre ved foreningshuse og huse, som lejes ud privat eller gennem et andet udlejningsfirma. Vi laver et opsamlingsheat efter sommerferien, så de sidste huse kan få ventiler i de to værelser.
Lars Rømer
24/06-2020
Jeg kan se at tømrerne har været i gang med div reparationer inden maleren. Jeg kan se at der er lavet ventiler ind i soverummene i nabo husene men ikke hos os. Nogen der ved om der har været sendt info ud omkring adgang - eller mangel på samme. Syntes ikke at jeg har set noget. Hvem skal jeg have fat i ? Vil gerne have det lavet inden maleren. God sommer Mvh Lars 146f
Kjeld Holm-Nielsen
24/06-2020
Kjeld Holm-Nielsen 24/06-2020 Der er åbenbart givet grønt lys, fra Bestyrelsen, Anja G. samt øverste ledelse i Landal Seawest, til påbegynde udvendig maling af husene i vores område. De starter i følge malerfirmaet op torsdag d. 26.6. eller fredag 27.6. Det startes ifølge malerfirmaet med algebekæmpelse, efterfulgt af maling af husene i "afd. 130 og 160". Kan man være det bekendt? Jeg finder det ikke acceptabelt, at først have en algerengøring af brædderne, dernæst stillads på terrassen. Hvor skal vore gæster så opholde sig? De har trods alt betalt for et ophold uden besøg af forstyrrende håndværkere/malere. Det svarer lidt til, hvis man er ude at spise på en god restaurant, at man først bliver bedt om at forlade bordet på grund af rengøring af bord og stole. Når man så har sat sig igen, så bliver man bedt om, at forlade pladsen igen, da gulvet nu skal vaskes. Det er simpelthen dårlig planlægning! Hold da skolernes sommerferie fri for malere og andre gode håndværkere. Har ringet til malerfirmaet som henviser mig til Bestyrelsen (Ervin) ved Anja G., som fortæller mig, at det hele er godkendt af bestyrelsen og af den øverste ledelse. Jeg finder det ikke acceptabelt, at gæsterne skal forstyres i deres sommerferie. Endda 2 gange. Får de nogen kompensation for støj og gener af Landal Seawest/Bestyrelsen? Hvad mener bestyrelsen? Hvad mener I andre, som er "Foreningshuse"? Kan ikke tro, I selv vil finde jer i sådan et malerbesøg/håndværkerbesø, hvis I havde booket jer ind på et hotel eller lignende. Med venlig hilsen Kjeld Holm-Nielsen -130E NB. Vi har ikke modtaget orientering vedr. malerabejdet. Det mener Anja G., at bestyrelsen har sendt ud.
Peter Nowack
23/05-2020
Vores havemand sprøjter mod myrer udvendigt. Indendørs står ejerne selv for myrebekæmpelsen. Man kan få hjælp hos Seawest, som tager en betaling for det.
<< 1-10 11-20 21-30 31-40 41-50 51-60 [ 61-70 ] 71-80 81-90 91-100 101-110 111-120 121-130 >>
Thor Clasen Jonasen