"Over hækken"

Skriv her spørgsmål, debatoplæg mv. som du vil snakke med de øvrige medlemmer om.
26/03-2021
Tirsdag den 20. april tager Allan og jeg fra bestyrelsen i Afdeling A til et udvalgsmøde vedr. den kommende formidlingsaftale med Seawest. Vi tager Per Nielsens synspunkter vedr. konsekvenser af ejerbookinger med til mødet. Vi kan kun fraråde udlejning gennem andre formidlere af udlejning. Der opstår ofte problemer - også ved evt. salg. Landal forsøger at udleje så retfærdigt som muligt og investerer også i området. Det kan andre udlejningsfirmaer jo ikke gøre. Skal I have spærret jeres hus til renovering, meddeler I dette til centret. Så tæller det ikke som en ejerspærring. Ejerforeningen kan heller ikke så let få adgang til huse, der ikke udlejes gennem Landal. Derfor har ikke alle fået isat ventiler i de to soverum endnu. Endelig er der jo VIP kortene, som giver flere fordele.
Per Nielsen, 136E
26/03-2021
Hej. Ja, nu hvor der går et stykke tid inden vi kan afholde GF så tænkte jeg at jeg lige ville løfte en debat herinde, hvis det er muligt. Er alle ejere klar over "Retfærdighedsmodellen" der ligger bag udlejningen hos Landal?. Dvs. at når man selv bruger sin ferielejlighed, så går denne brug ind og gnaver af ens udlejning. Jeg nyder at komme op i min ferielejlighed, også her under Corona, hvor jeg ofte har været inde og booke når jeg kunne se, at huset som følge af corona ikke har været lejet ud indenfor 14 dage, og som jeg tolker reglerne for udlejning, så går det ud over min udlejning. Jeg er også så glad for min ferielejlighed, at jeg selv booker min. en uge i sommerferien, i år 2 uger. I min optik burde der være fri bookning af op tll 5 uger, uden at det samtidig gik ud over udlejningen, det er vel også de grundlæggende tanker bag skattemodellerne, da vi vel skulle beskattes på en anden måde såfremt lejlighederne kun var købt med udlejning som formål??. Jeg overvejer at udleje gennem andet selskab, velvidende, at man derved saver lidt i den gren man sidder på, da Landal så mister noget af indtægtsgrundlaget og belægget for at drive centeret. En flytning til anden udlejer vil blive yderligere forstærket såfremt man beslutter at lave A,B og C udlejning alt efter hvilken møbelpakke der vil være i huset.
Martin Larsen
25/03-2021
Hej Peter Mange tak for hurtig respons. God dag. Mvh Martin
24/03-2021
Hej Martin Som du kan se under bjælken "Bestyrelsen og nyheder", har nye undersøgelser vist, at vi kan fortsætte med træbeklædning, hvis vi får skabt noget udluftning bag facaden. Vi vil derfor renovere række 148 og så senere lade generalforsamlingen afgøre, om vi skal fortsætte på denne måde. Prisen pr. hus vil blive væsentligt mindre på denne måde, og udgiften til renoveringen opkræves via ejerbidraget.
Martin Larsen
24/03-2021
Hej Som potentiel køber af et skipperhus er jeg meget nysgerrig på, hvordan situationen er havnet vedr. udskiftning/vedligeholdelse af beklædningsbrædder? Som jeg læser det, så vil der påhvile en udgift på ca 50000 kr pr hus jvf. tilbudet ved en totaludskiftning. Mvh Martin
26/01-2021
Det er kun godt, at vores hjemmeside også bliver brugt til at vise interesse for køb af vore skipperhuse. Prisen på husene er svagt stigende, så det varer nok ikke længe før, vi kan se en pris på over 700.000, - kr. Held og lykke med købet af et skipperhus.
Kent Valsøe
25/01-2021
Hej. Det er måske ikke det rigtige Forum at skrive i, men tager chancen. Vi er interesseret i et skipperhus, så er der nogen i denne gruppe som i nær fremtid vil sælger deres hus kan i kontakte mig på 40738153, solenergifyn@sol.dk eller pb på Facebook Mvh Kent valsøe
Heidi
09/01-2021
Tak for dit svar. Så kunne jeg godt tænke mig om der er nogen der vil bytte hus 😄 Jeg kunne godt tænke mig låne et d 5 feb,. Og den weekend. Kontakt mig gerne på 50930019
07/01-2021
Der er ikke noget til hinder for, at to husejere bytter hus eller låner hinandens huse. Gives der penge for "lånet", skal det opgives til skattevæsnet.
Heidi
07/01-2021
Hej Må vi låne hinanden huse ?? Tænker i de her corona tider hvor de ikke er lejet ud, Mvh Heidi Tlf 50930019
<< 1-10 11-20 21-30 31-40 [ 41-50 ] 51-60 61-70 71-80 81-90 91-100 101-110 111-120 121-130 >>