Foreningens formål

"Foreningens formål er at varetage medlemmernes fælles anliggender, herunder at varetage de anliggender, der er knyttet til at være ejer af en feriebolig med andel i fællesarealer og fælles indretninger og enten i eget regi eller via tredjemand at administrere, renholde og vedligeholde alle fællesindretninger og -arealer samt vedligeholde bygninger udvendigt."
 
 

Bestyrelsen og nyheder

Bestyrelsen

Bestyrelsen består af følgende: 
 Formand Peter Nowack (148D) 25 60 94 05  nowack8@icloud.com 
 Næstformand / sektretær Kenneth Hansen (160B)  40 10 41 00 kennethhansen_@hotmail.com
 Medlem
Thor Jonasen (144D)
31 66 12 21 jonasen1@gmail.com
 Medlem Karsten Brunsgaard ()   kb@tjaereborg-maler.dk
 Kasserer Inge Jessen (142A) 22 12 62 54  ingegyvellunden@gmail.com 
 
Bestyrelsen afholder bestyrelsesmøder efter behov - typisk 2-4 fysiske møder og løbende mailkorrespondance. Bestyrelsen er ulønnet og hvervet forestås i fritiden.
 
 
Nyheder fra bestyrelsen
Skriv besked...
Peter Nowack
10/12-2019
Sælg ikke husene for billigt Nogle af vores medlemmer har undret sig over (det har bestyrelsen også selv) det lave prisniveau på vores huse i Seawest. Det gælder især Skipperhuse & Fiskerhuse. Derfor har vi taget kontakt til EDC i Nørre Nebel, som er den mægler, som - os bekendt - har solgt flest Skipperhuse/Fiskerhuse i Seawest gennem tiden. Det er noget af en paradoks, at priserne falder/fortsat ligger på et så lavt niveau, som de gør, når: • Udlejningen er blevet bedre, da flere og flere holder ferie i Danmark • Centerbygningen bliver løbende opdateret til det bedre • Det skattefrie grundbeløb ved udlejning er blevet meget bedre (41.800 i 2020) • Renteniveauet på eventuel finansiering er historisk lav • Formidlingsaftalen med Seawest er blevet bedre, og de betaler el & vand, når ejer ikke selv bruger huset • Salgspriserne på fritidsboliger i Danmark er steget knap 12 procent de seneste 3 år (jf. statistik på boligsiden.dk) • Ejerforeningen har en sund økonomi og har sparet penge op til fremtidig vedligehold af husene. Det giver umiddelbart ikke nogen mening. Ifølge EDC, Nørre Nebel er forklaringen ganske enkel og logisk. Så længe, der er ejere, som er indstillede på at sælge på det nuværende, lave prisniveau, så vil der selvfølgelig være købere, som slår til på disse prisniveauer og dermed bliver markedsprisen sat. Vi har spurgt ind til, om de er bekendte med den nye og bedre formidlingsaftale ifht. el & vand + det forhøjede fradrag for sommerhusudlejning, og det har EDC i hvert fald helt styr på. Mon ikke de andre mæglere også har det. Vi kan som bestyrelse ikke bestemme til hvilken pris, I som ejere ønsker at sætte til salg til, når den dag kommer. Men vi vil gerne opfordre jer til, at I tager en grundig dialog med jeres valgte ejendomsmægler omkring overstående pointer og ikke blot lægger jer op af de nuværende, meget lave prisniveauer, men også tager højde for, at der faktisk er et potentielt godt afkast af en hus-investering i Seawest (når man ingen rente får i banken eller kan låne meget billigt), muligheden for eget “gratis” brug og nærheden til Vesterhavet etc. etc.. Hvis de ting ikke bliver taget i betragtning, så får vi aldrig en realistisk prissætning af Skipperhuse/Fiskerhuse i Seawest. Det kan godt være, at der lige skal sælges nogle huse på et forholdsvis lavt prisniveau - f.eks. de huse, som ejeren bliver nødt til at sælge af forskellige årsager, men når de så er solgt, så er der en god mulighed for, at priserne bliver sat mere realistisk, hvis I blot tager en god dialog med jeres mægler omkring tingene. Der er ingen grund til at “forære" husene væk. Bedste hilsner Bestyrelsen i Afdeling A
Peter Nowack
10/12-2019
Sælg ikke husene for billigt Nogle af vores medlemmer har undret sig over (det har bestyrelsen også selv) det lave prisniveau på vores huse i Seawest. Det gælder især Skipperhuse & Fiskerhuse. Derfor har vi taget kontakt til EDC i Nørre Nebel, som er den mægler, som - os bekendt - har solgt flest Skipperhuse/Fiskerhuse i Seawest gennem tiden. Det er noget af en paradoks, at priserne falder/fortsat ligger på et så lavt niveau, som de gør, når: • Udlejningen er blevet bedre, da flere og flere holder ferie i Danmark • Centerbygningen bliver løbende opdateret til det bedre • Det skattefrie grundbeløb ved udlejning er blevet meget bedre (41.800 i 2020) • Renteniveauet på eventuel finansiering er historisk lav • Formidlingsaftalen med Seawest er blevet bedre, og de betaler el & vand, når ejer ikke selv bruger huset • Salgspriserne på fritidsboliger i Danmark er steget knap 12 procent de seneste 3 år (jf. statistik på boligsiden.dk) • Ejerforeningen har en sund økonomi og har sparet penge op til fremtidig vedligehold af husene. Det giver umiddelbart ikke nogen mening. Ifølge EDC, Nørre Nebel er forklaringen ganske enkel og logisk. Så længe, der er ejere, som er indstillede på at sælge på det nuværende, lave prisniveau, så vil der selvfølgelig være købere, som slår til på disse prisniveauer og dermed bliver markedsprisen sat. Vi har spurgt ind til, om de er bekendte med den nye og bedre formidlingsaftale ifht. el & vand + det forhøjede fradrag for sommerhusudlejning, og det har EDC i hvert fald helt styr på. Mon ikke de andre mæglere også har det. Vi kan som bestyrelse ikke bestemme til hvilken pris, I som ejere ønsker at sætte til salg til, når den dag kommer. Men vi vil gerne opfordre jer til, at I tager en grundig dialog med jeres valgte ejendomsmægler omkring overstående pointer og ikke blot lægger jer op af de nuværende, meget lave prisniveauer, men også tager højde for, at der faktisk er et potentielt godt afkast af en hus-investering i Seawest (når man ingen rente får i banken eller kan låne meget billigt), muligheden for eget “gratis” brug og nærheden til Vesterhavet etc. etc.. Hvis de ting ikke bliver taget i betragtning, så får vi aldrig en realistisk prissætning af Skipperhuse/Fiskerhuse i Seawest. Det kan godt være, at der lige skal sælges nogle huse på et forholdsvis lavt prisniveau - f.eks. de huse, som ejeren bliver nødt til at sælge af forskellige årsager, men når de så er solgt, så er der en god mulighed for, at priserne bliver sat mere realistisk, hvis I blot tager en god dialog med jeres mægler omkring tingene. Der er ingen grund til at “forære" husene væk. Bedste hilsner Bestyrelsen i Afdeling A
Peter Nowack
03/12-2019
Referat fra Dialogmøde i Seawest. Dato: Tirsdag den 05.11.2019 kl. 18:00 o Rabatter på andre parker: Dette undersøger Michael Rostholm og vender tilbage med. o Varme 12 grader i husene tilstræbes. o Årlig ejer tur: Der er stor opbakning fra ejerne til dette. o Beskatning af forbrug: Ejerne bliver beskattet af forbruget minus egen andel. o Cykelskur kommer, når tømrerfirmaet får tid til at opsætte skuret (forventer næste år). Skuret er både til vores udlejningscykler/mooncars + puslestation til de gæster, der har deres egne cykler med. Punkter fra sidst o Legeland: Lukket sportshallen uge 45+46+47 grundet renovering og udvidelse af legeland med klatrevæg. Alle gæster er informeret på forhånd, og der er tilbudt ekstra aktiviteter samt bowling. Ejerne er informeret via senest udsendte referat. o Omklædning: Renoveres i uge 48+49+50. Firmaet har lovet kun at arbejde mandag-torsdag, hvor vi bruger omklædning i wellness og giver gratis wellness, og fredag-søndag fungerer omklædning som normalt. Gæsterne er også informeret om dette inden ankomst. Næste år kommer der nyt indgangsparti til badeland. o Forsikringer indbo: Områderne har i ejerforeningerne fælles bygningsforsikring og indboforsikring i hver afdeling. Hvis et hus bliver hærget er det formanden (kontaktperson) af ejerforeningen, vi skal kontakte i område A. Vi har mange henvendelser om specielle ting i husene. Vi er dog udfordret på, at vi ikke kan holde styr på specielle ting i hver enkelt hus. Selvfølgelig skal vores rengøring opdage, hvis der mangler almindelig ting som spisebord, spejl i gangen, stol etc., eller at der er noget, der er gået i stykker. Almindelig slidtage dækkes af ejer, hærværk er en anden sag. Hvis en lejer er kommet til at vælte en flaske rødvin, er det en kalkuleret risiko ved udlejning, og vi vil ikke tage fat i gæsten. Hvis vinen er sprøjtet udover lofter og vægge, vil vi naturligvis tage fat i gæsten. Hvis en ejer har en udfordring med noget, der er forsvundet, må de rette henvendelse til os. o Kompensationer: I dag kompenseres ting, som vi egentlig ikke kan styre. Fremadrettet bliver der kigget på løsninger, som kompenseres af både Seawest og ejere. Dette vil naturligvis blive varslet. Eksempel med mus: Hvis der er mus i et hus vil gæsten blive flyttet, ejeren vil tabe indtægten og Seawest vil komme til at kompensere gæsten i et rimeligt omfang. Dette er i overensstemmelse med formidlingsaftalen, hvor der står, at ejerne afregnes for afholdte nætter i huset. Vi har lige nu en udfordring med mus i centerbygningen og i nogle af sommerhusene. Vi vil gerne hjælpe i husene, men det er ved at kontakte Mortalin og bede dem komme ud. Ejerne appellerer til, at vi får skrevet et punkt i formidlingsaftalen med netop kompensation. Yderligere opfordres til at der også skrives et procenttal fra til vedligehold, hvor beløbet fastholdes i Landal til vedligehold i husene. o Sort udlejning: Vi har desværre oplevet nogle eksempler her på Seawest, som vi omgående har taget direkte med de pågældende ejere. Diverse: o Opdatering ejerkort: Nye ejerkort og familiekort kan rekvireres ved at skrive til lisbeth.alford@landal.com. Vi opfordrer alle ejere med gamle kort uden Landal logo på til at få kortene opdateret snarest, da det vil blive et krav på et senere tidspunkt. o Ejerskabt formidling/korrektion kommer: Finans er bekendt med, at der mangler afregning for nogle bookinger via ejerskabt formidling. Dette skulle være med på septembers afregning. o Ejerkort/familiekort skal fremvises: Som der også fremgår af formidlingsaftalen, så skal ejer- og familiekort fremvises, når ejere med formidling gennem Landal ønsker at gøre brug af deres VIP fordele. Dette håndhæves fra hele parkens side, da vi har oplevet misbrug heraf. o Lilla armbånd per 01.01.2020: Pr 01.01.2020 bliver der lagt lilla armbånd i alle huse, der ikke formidler gennem Landal. Ejerne af husene vil modtage et skriv i løbet af december måned. Armbåndene vil være kodet 1 år til legeland og badeland. Diverse: o Hovedrengøring/indhold/priser: Der kommer mail ud indenfor 14 dage med deadline for næste hovedrengøring samt priserne. Vælger ejer selv at gøre rent, mailes tilbage til rengøringen, at I har gjort rent, og at huset er klart til kontrol. En høflig opfordring til ejerne: Meld gerne tilbage så snart I ved, om I gør det selv eller ønsker, at vi skal udføre hovedrengøringen for Jer. Spørgsmål: Har I kapacitet til at håndtere hovedrengøringer? Svar: Ja, medmindre vi skal udføre samtlige hovedrengøringer. Vi kommer til at sætte deadlinen således, at vi kan rumme det. o Vinduespolering/pris/tidsrum: Aftale med afdeling A om 4 gange om året. Aftalen lyder på DKK 90,- per hus per gang. Peter ønsker, at vi skriver til bestyrelsen inden. Planen er, at vi gennemfører inden jul. Regning sendes til ejerforeningen. o Vintervedligehold: Aftalen fortsætter som fra sidste år. Vi modtager den fulde faktura og sender videre ud fra en fordelingsnøgle. o Røgalarmer: I centerbygningen har vi Lindpro til at teste røgalarmerne. Der er ikke et lovkrav om, at røgalarmer skal testes i husene, dog opfordrer vi naturligvis til, at ejerne får testet røgalarmerne i husene. Der kan testes ved at sætte hånden op i censorerne, hvilket kan give en indikator men er upræcist. Alternativt og mest præcist testes med gas. Vi vil gerne være behjælpelige med at få lavet en aftale og få testet alarmerne. Kontakt gerne Flemming ved interesse for det i afdelingerne. Ønske fra afdeling A: Kan linned ikke lægges op ad husene i stedet for på græsset, så det ikke er i vejen for eksempelvis at slå græs? Flemming har noteret dette til rengøring. o Jul & Nytår: Vedtaget samme ordning som sidst med hensyn til oprydning af nytår. Seawest finder en skoleklasse/spejdere eller andre interesserede. Ønske fra afdeling A: Vi må meget gerne kigge udendørslys og skifte defekte pærer, hvorefter vi fakturerer til ejerforeningen. Alle o Ordet er frit Der ønskes en liste vedhæftet referatet med liste over daglig rengøring. Næste møde: Tirsdag den 25.02.2020 Kl. 18:00 SÆRLIGT I MAILEN o Vi minder om, at bestyrelserne selv har godkendt, at de selv skal sende alt relevant information fra referaterne videre til alle ejere i hver afdeling. Såsom renovering af legeland i uge 45 + 46 + 47 og renovering af omklædning i uge 48 + 49 + 50. o Gør ejerne opmærksom på udfordringen med kloakkerne i afdeling A og B. o Vinduespudsning er også en del af hovedrengøring.
Freddy Kristensen
21/09-2019
Jeg kunne godt tænke mig at i drøfter med Landal, at det ikke er rimeligt, at vi kun kan booke vores eget hus med 14 dages varsel, det virker ikke rimeligt, især ikke i yder sæson , når man booker i god tid, er det for at være sikker på at råde over det.Hilsen Freddy Kristensen 150b.
Allan Bernhard
04/09-2019
Maling af huse i efteråret 2019 - forventet tidsplan: 25/8 - 6/9 males 158 + 130 1/9-13/9 males 156 8/9-20/9 males 160
Bitten Friis Nissen - 142B
23/04-2019
Hej Efter seneste generalforsamling 23/3-19 har jeg forgæves søgt på hjemmesiden efter de tilbud på inventar fra Seawest, som blev nævnt på mødet skulle være offentliggjort. Kan det tænkes, at dette har været sendt ud på mail og vi måske ikke har modtaget pga ejerskifte 1/5-18? Mvh Bitten Friis Nissen
Freddy Kristensen
13/01-2018
Undskyld men det er for det første lidt sent at sende det ud, men det kan da ikke være ejernes ansvar at,tage op i Seawest og rydde op efter udlejning, det må da absolut være Seawest ansvar.
Peter Nowack
11/01-2018
Efter nytårsaften har vi aftalt, at det er Seawest, der rydder op. Denne oprydning er ikke på samme niveau, som vi plejer at have, men til gengæld sparer vi næsten 10.000,- kr. Vi har selv været rundt og rydde op lidt rundt omkring og på vores egen terrasse, og jeg kan kun anbefale de enkelte ejere at gøre det samme. Det er altså ikke Højs Vejservice, der er ansvarlig for den manglende slutoprydning efter nytårsaften. Vi vil på mødet i februar med Seawest drøfte polemikken omkring nytårsfyrværkeri. Husk, generalforsamlingen lørdag den 18. marts. Indkaldelsen er på vej.
Peter Nowack
21/12-2017
Til vore medlemmer I har modtaget brev fra Stofa omkring ændringer af post, så man fremover kan modtage digital post. I brevet fremgår det, hvordan tilmeldingen sker. – De skal have Jeres e-mail og kundenummer. Det er nævnt i brevet. Husk at tilmelde Jer inden den 31. dec. Vi gør samtidig opmærksom på, at den normale afregning foregår på sædvanligvis, ved en kollektiv afregning gennem grundejerforeningen. Hvis der er købt andre ydelser, såsom andre kanaler eller lejet film, vil denne afregning fremover komme pr. mail direkte til ejerne, ligesom før med posten. I ønskes en glædelig jul og et godt nytår. Mange julehilsner fra Bestyrelsen
Peter Nowack
18/08-2017
Når I køber nye borde og stole til terrassen, så husk at fjerne de gamle borde og stole. Højst et bord og seks stole på hver terrasse. Ellers er det svært at slå græs m.m.
<< 1-10 11-20 21-30 31-40 41-50 51-60 61-70 71-80 81-90 91-100 101-110 111-120 [ 121-130 ] 131-140 >>
Bestyrelsesmedlemmernes varetagelsesområder:
 
 Peter
  • Udearealer
  • Kontakt med ledelsen i Seawest
 Kenneth
  •  Indkaldelser, referater og interne dokumenter mv.
 Karsten 
  • Udvendig vedligeholdelse af husene samt forsikringer
Thor
  • Hjemmeside
Inge
  • Økonomi
Thor Clasen Jonasen