Foreningens formål

"Foreningens formål er at varetage medlemmernes fælles anliggender, herunder at varetage de anliggender, der er knyttet til at være ejer af en feriebolig med andel i fællesarealer og fælles indretninger og enten i eget regi eller via tredjemand at administrere, renholde og vedligeholde alle fællesindretninger og -arealer samt vedligeholde bygninger udvendigt."
 
 

Bestyrelsen og nyheder

Bestyrelsen

Bestyrelsen består af følgende: 
 Formand Peter Nowack (148D) 25 60 94 05  nowack8@icloud.com 
 Næstformand / sektretær Kenneth Hansen (160B)  40 10 41 00 kennethhansen_@hotmail.com
 Medlem
Thor Jonasen (144D)
31 66 12 21 jonasen1@gmail.com
 Medlem Karsten Brunsgaard ()   kb@tjaereborg-maler.dk
 Kasserer Inge Jessen (142A) 22 12 62 54  ingegyvellunden@gmail.com 
 
Bestyrelsen afholder bestyrelsesmøder efter behov - typisk 2-4 fysiske møder og løbende mailkorrespondance. Bestyrelsen er ulønnet og hvervet forestås i fritiden.
 
 
Nyheder fra bestyrelsen
Skriv besked...
Peter Nowack
04/05-2021
Renoveringen af række 148 er godt i gang, men ekstra arbejder og regnvejret gør, at håndværkerne i hvert fald ikke bliver færdige de næste 14 dage. Flere informationer i vores Facebook gruppe. Når vejret tillader det bliver rækkerne nr. 130, 140, 142, 146 og 158 malet. De er gjort klar med ventilationsriste og udluftningsventiler. Tirsdag den 11. maj deltager bestyrelsen i et dialogmøde med ledelsen i Seawest og de andre afdelinger. Se nye malertilbud under bjælken "Over hækken".
Peter Nowack
21/04-2021
I aftes var vores kasserer Allan Bernhard og jeg til formidlingsudvalgsmøde i Seawest sammen med repræsentanter fra de to andre afdelinger. Vi havde på forhånd indsendt 6 punkter til drøftelse. Efter en gennemgang af punkterne ville de to repræsentanter fra Seawest gå tilbage til deres chefer. Så snart vi hører nyt, skal vi nok bringe det videre till jer. Jeg har her i eftermiddags fået besked på, at Nymindegab Tømrer går i gang med at renovere række nr. 148 på mandag. Det forventes at tage 14 dage. Jeg giver Seawest besked om at flytte evt. bookinger i denne periode. Ligeledes har jeg givet Tjæreborg Maler besked om at male de fem renoverede rækker, som allerede blev gjort klar til maling sidste år. Han giver besked, når han er klar.
Peter Nowack
20/04-2021
I går kiggede jeg sammen med en elektriker på vore bed-lamper, som formodentlig har været skyld i, at relæet slår fra ved vedvarende regn i flere dage. Han har repareret tre af lamperne. Der vil blive indhentet tilbud på udskiftning af nogle af lamperne. Hermed håber vi, at det er slut med, at vores afdeling går i sort en gang imellem. Efter møder med tømrere og malermester i dag kan vi forhåbentlig meget snart gå i gang med at renovere husrække nr. 148. Flg. rækker vil blive malet, når vejret tillader det: 130, 140, 142, 146 og 158. Der har været afholdt det første møde i formidlingsudvalget her i aften. Vi har fremført vore ønsker. I vil blive orienteret, når vi hører fra ledelsen igen. Har I spørgsmål til vores arbejde om formidlingsaftalen bedes I stille dem på vores lukkede gruppe i Facebook. Endelig har jeg her senere i aften været ude og tjekke alle udendørs lamper. Snarest muligt vil pærerne blive skiftet i de lamper, der ikke virker.
Peter Nowack
24/03-2021
Bestyrelsen har fastsat ejerbidraget for 2021 til 13.000,- kr. Husk det omfatter også internet og fjernsynskanaler. Halvdelen skal betales den 20 maj, og den anden halvdel den 20. sept. Vi har nemlig penge nok i kassen til at få isat ventiler og riste samt malet de fem rækker planlagte husrækker i maj / juni. I vil få nærmere information.
Peter Nowack
13/03-2021
Vi afventer et tilbud på renovering af række nr. 148 på den måde, som vi mener, det skal foregå på. Der isættes riste i enderne og ventiler øverst på terrassesiden. Samtidig udskiftes alle brædderne på denne side med nye brædder. På indgangssiden udskiftes dårlige brædder. Landal er ved at gennemgå alle vore huse og giver råd til nyanskaffelser, maling og reparationer. Landal har fået en ny centerchef, som hedder Lars Munk og kommer fra hotelbranchen. Jeg har haft fornøjelsen af at møde ham og håber på et fremtidigt godt samarbejde. Allan Bernhard og jeg skal til møde om den nye formidlingsaftale den 20. april. Vi vil arbejde på nogle bedre vilkår for udlejning. Landal vil meget snart udsende en møbelpakke, så I kan købe nogle nye møbler til fornuftige priser. Der er gang i salget af vore huse, og der er i øjeblikket kun 4 af vore 107 skipperhuse til salg. Priserne nærmer sig 700.000,- kr., så det går den rigtige vej. Sidste år var den gennemsnitlige udlejning på ca. 44.000,- kr. for skipperhusene, men det ser noget dårligt ud lige nu p.g.a. coronaen. Fiskerhusene var lejet ud for 46.500,- og sommerhusene 76.000,- kr.
Peter Nowack
25/02-2021
Det er mit indtryk, at Seawest nu vil søge om at få en redningskrans ved søen.
Lars
17/02-2021
Kan kun tilslutte mig forslaget om en redningskrans ved søen. Ved TrygFonden er det muligt at søge om en krans https://www.respektforvand.dk/viden-o[...]
Peter Nowack
15/02-2021
De vigtigste punkter fra seneste dialogmøde med ledelsen i Seawest kan nu ses under bjælken Seawest m.fl. Muligvis mødes formændene fra de tre afdelinger igen den 23. februar. Tager idéen med redningskransen med til mødet. Udlejningen er næsten ikke kommet i gang p.g.a. corona. VIP-kort. Ejer oplever forskellige priser ved take-away-pizza. Det skulle være 40% rabat: Personalet er oplyst igen. Prisen er på de almindelige pizza priser. Skulle en ejer have oplevet forkert sats, kan de komme med kvitteringen og få differencen udbetalt.
Joan Buchholtz
15/02-2021
Hvor er det at vi kan finde referater fra dialogmøderne med Seawest. Synes virkelig at vi mangler noget information derfra ! Anja i informationen fortalte at det var en opgave at der er lagt ud til grundejerbestyrelserne.. Synes ikke de er tilgængelige ?? Jeg vil gerne foreslå at bestyrelsen til næste møde tager op, at der mangler en redningskrans til søen. I weekenden var der rigtig mange børn og voksne på isen. Godt klar over at det er på eget ansvar, men skrækkeligt hvis man slet ikke har mulighed for at kunne yde hjælp hvis det værste skulle ske. Har også tænkt på det om sommeren når der er mange små børn langs kanten af søen.. Ret bekymret for udlejningen i år til dato. Alt er i 2021 blevet aflyst i mit hus. Andre der oplever det ? Alt er i tip top stand dog ønsker vi ikke hund i vores hus. Hvordan går det hos jer andre ? Mvh. Joan Buchholtz
Joan Buchholtz
15/02-2021
Hvor er det at vi kan finde referater fra dialogmøderne med Seawest. Synes virkelig at vi mangler noget information derfra ! Anja i informationen fortalte at det var en opgave at der er lagt ud til grundejerbestyrelserne.. Synes ikke de er tilgængelige ?? Jeg vil gerne foreslå at bestyrelsen til næste møde tager op, at der mangler en redningskrans til søen. I weekenden var der rigtig mange børn og voksne på isen. Godt klar over at det er på eget ansvar, men skrækkeligt hvis man slet ikke har mulighed for at kunne yde hjælp hvis det værste skulle ske. Har også tænkt på det om sommeren når der er mange små børn langs kanten af søen.. Ret bekymret for udlejningen i år til dato. Alt er i 2021 blevet aflyst i mit hus. Andre der oplever det ? Alt er i tip top stand dog ønsker vi ikke hund i vores hus. Hvordan går det hos jer andre ? Mvh. Joan Buchholtz
<< 1-10 11-20 21-30 31-40 41-50 [ 51-60 ] 61-70 71-80 81-90 91-100 101-110 111-120 121-130 131-140 >>
Bestyrelsesmedlemmernes varetagelsesområder:
 
 Peter
  • Udearealer
  • Kontakt med ledelsen i Seawest
 Kenneth
  •  Indkaldelser, referater og interne dokumenter mv.
 Karsten 
  • Udvendig vedligeholdelse af husene samt forsikringer
Thor
  • Hjemmeside
Inge
  • Økonomi
Thor Clasen Jonasen