Foreningens formål

"Foreningens formål er at varetage medlemmernes fælles anliggender, herunder at varetage de anliggender, der er knyttet til at være ejer af en feriebolig med andel i fællesarealer og fælles indretninger og enten i eget regi eller via tredjemand at administrere, renholde og vedligeholde alle fællesindretninger og -arealer samt vedligeholde bygninger udvendigt."
 
 

Bestyrelsen og nyheder

Bestyrelsen

Bestyrelsen består af følgende: 
 Formand Peter Nowack (148D) 25 60 94 05  nowack8@icloud.com 
 Næstformand / sektretær Kenneth Hansen (160B)  40 10 41 00 kennethhansen_@hotmail.com
 Medlem
Thor Jonasen (144D)
31 66 12 21 jonasen1@gmail.com
 Medlem Karsten Brunsgaard ()   kb@tjaereborg-maler.dk
 Kasserer Inge Jessen (142A) 22 12 62 54  ingegyvellunden@gmail.com 
 
Bestyrelsen afholder bestyrelsesmøder efter behov - typisk 2-4 fysiske møder og løbende mailkorrespondance. Bestyrelsen er ulønnet og hvervet forestås i fritiden.
 
 
Nyheder fra bestyrelsen
Skriv besked...
Per Nielsen
26/11-2020
Hej. Jeg kan se at der nu er lagt sommerhusgrunde ud i området oppe bag Ejerforening A, altså det ubebyggede klargjorte areal. Jeg troede indledningsvis, at der så var tale om helt alm. sommerhusgrunde uden tilknytning til Seawest, men det er ikke tilfældet kan jeg se i salgsopstillingen, hvor der står at man ikke kender brugsretsudgiften til Seawest da det afhænger af antallet af sovepladser m.v. Jeg har tidligere læst i et referat fra Ejerforeningsmøde, evt. et GF referat at de omh. huse der skulle bygges, ikke ville blive en del af Landal Seawest, da det var besluttet ikke at udvide centerbygningen/Vandland, og derfor var dette en "død" tanke, da kapacitet og boligmasse skulle hænge sammen. Er der nogen der ved hvad der er sket siden denne udmelding, hvor man nu lægger yderligere pres på centerets kapacitet, som i min optik har nået max i de hårdest belastede perioder?.
Peter Nowack
09/11-2020
De bestilte senge gennem Seawest bliver monteret fra i dag mandag den 9. november. Man forventer at blive færdig på onsdag. Problemerne med nye målere og manglende mulighed for at fjernaflæse strømforbrug arbejder man på at få løst. Det er den nye tekniske chef, Thomas, der forhåbentlig får styr på det. Jeg vil bestræbe mig på at få referaterne fra dialogmøderne mellem de tre ejerforeninger og ledelsen i Seawest lagt op under den rigtige bjælke her på hjemmesiden.
Per Nielsen, 136E
06/11-2020
Mange tak for dine hurtige retursvar herinde Peter. Jeg har tænkt på, om ikke det er muligt at referaterne for Ejerforeningsmøderne, kommer op i hel form, evt. som dokumenter under "dokument" fanen. Der står mange nyttige oplysninger i referaterne, som f.eks. at Landal arbejder på en ny Inventar/møbel pakke fra 2022, som kan have betydning for andre ejere?. God weekend.
Peter Nowack
05/11-2020
Der bliver indsat ventiler i de to værelser i alle husene, efterhånden som de bliver renoveret. Renoveringen er lige sat på stand by nogle måneder, idet vi arbejder med flere løsningsmodeller på vores udvendige træbeklædning.
Aage Feddersen, 152E
05/11-2020
Jeg kan huske, at vi på generalforsamlingen i 2019 snakkede om, at der skulle monteres udluftning i soveværelserne, men jeg kan ikke huske, om det gjaldt alle husene. Ved mit besøg i dag kunne jeg konstatere, at nogle huse har fået monteret udluftning, medens andre (bl.a. række 152) ikke har. Hvis der ikke er udluftning undervejs, så har jeg ikke noget imod at bestille og betale en tømrer selv, men jeg vil så gerne have navnet på tømreren.
Peter Nowack
31/10-2020
Vi er adskillige gange blevet lovet, at de bestilte senge skulle blive opsat, men hver gang bliver det udsat. Vi mødes snart med ledelsen ved det næste dialogmøde og her vil sengeproblemet blive taget op. Børnesengene og trappegitre blev droppet, da der ikke var flertal for at betale 500,- kr. pr. hus blandt vore medlemmer.
Per Nielsen, 136E
30/10-2020
Vi er lige kommet op i huset og kan konstatere at der ikke er skiftet senge endnu... Nogen der kender årsagen?. Som jeg er orienteret så ville de være skiftet senest midt i Oktober. Det er frustrerende, at det nu snart har taget 1 år at skifte dem i forhold til det tidspunkt vi først gav tilsagn om indkøb, og jeg syntes det er pinligt at besøgende skal sove i de gamle udtjente senge stadig, når beslutning om køb er truffet, og det kan da heller ikke være i Landals interesse. Jeg syntes at disse indkøb og lign. ofte strander. Der var på et tidpunkt tale om at vi alle kunne købe børnesenge og trappegitre som så tilhørte huset, det døede også?.
Peter Nowack
23/10-2020
Referatet fra generalforsamlingen kan nu ses under dokumenter. Vi holder næste bestyrelsesmøde den 5. november, hvor vi konstituerer os og skal drøfte de videre tiltag vedr. den ydre facade på husene. Byggesagkyndig Svend Frederiksen, som deltog i vores generalforsamling, har foretaget forskellige målinger af luftfugtigheden bag brædderne. Vi er ved at undersøge muligheden for isætning af udluftningsventiler. Måske det kan løse vores fugtproblemer. Der er godt gang i salget af vore huse. Vores sekretær Michael Bergerud har også solgt sit hus, så 1. suppleanten Kim Mejbom deltager nu i møderne. Vi har fået at vide, at Seawest centerchefen Michael Rostholm stopper her i slutningen af denne måned. Ham vil jeg komme til at savne. Næste dialogmøde med ledelsen er fastsat til den 24. november.
Niels C
29/09-2020
Det var meget givende at være med til GF'en, og jeg var meget glad for at jeg fandt tid til at deltage, for jeg havde totalt misforstået dagsordenen til mødet. Jeg havde forstået, at det var enten eller, og det var det heldigvis ikke. Jeg synes, at det der blev besluttet i forhold til forbedre beslutningsgrundlaget var rigtig godt. Må jeg ikke også samtidig takke for det store arbejde bestyrelsen havde lavet, da jeg på et manglende oplyst baggrund ellers - her på siden - lød kritisk. Nu håber vi alle, at det her covid-19 er overstået til den kommende GF, men skulle det ikke være tilfældet - og der er et forsamlingsforbud for xx antal personer - så vil jeg foreslå, at man deltager én person pr. hus.
Peter Nowack
24/09-2020
Referatet fra lørdag den 19. september er ikke færdigt endnu, men her kan I læse mit lille notat. Det var en god generalforsamling med 50 deltagere. Med fuldmagter var der 42 stemmeberettigede. Den mundtlige beretning, årsregnskabet og budget 2020 blev enstemmigt vedtaget. Vi har fået et nyt bestyrelsesmedlem, der hedder Carsten Mikkelsen. Han deltager sammen med Kim Mejbom (1. suppleant), Irvin og jeg i dialogmødet tirsdag den 22. september. Vi ændrede lidt på bestyrelsens forslag om udskiftning af facadebeklædningen. Generalforsamlingen ønskede flere tilbud, da der stadig er nogle usikkerheder i de modtagne tilbud / overslag fra tømrere, vvs-firmaer, elektrikere og nedbrydningsfirmaer. Der blev også efterspurgt et tilbud fra et større udenbys firma. Disse forslag skal så fremlægges på den ordinære generalforsamling i foråret. Selv om beslutningen således er udskudt i et halvt år, er vi dog kommet videre. Vi ved nu, at udskiftningen til plank kan laves for under 50.000,- kr. pr. hus. Jeg vil gerne se et tilbud på udskiftningen af samtlige 107 skipperhuse, for så kan vi bedre lave forskellige finansieringsmodeller og vurdere tidshorisonten på projektet, hvis udskiftningen bliver godkendt. Svend Frederiksen, der gerne vil være projektleder ved en udskiftning af facade brædderne, gjorde rede for en mulig måde at styre projektet på. Irvin, Henrik og jeg får udfærdiget et referat fra generalforsamlingen. Henrik blev takket for den store indsats i bestyrelsen og fik en vingave.
<< 1-10 11-20 21-30 31-40 41-50 51-60 61-70 [ 71-80 ] 81-90 91-100 101-110 111-120 121-130 131-140 >>
Bestyrelsesmedlemmernes varetagelsesområder:
 
 Peter
  • Udearealer
  • Kontakt med ledelsen i Seawest
 Kenneth
  •  Indkaldelser, referater og interne dokumenter mv.
 Karsten 
  • Udvendig vedligeholdelse af husene samt forsikringer
Thor
  • Hjemmeside
Inge
  • Økonomi
Thor Clasen Jonasen